Освітні ресурси
Навчальні програми. Перелік дисциплін з вказівкою кількості кредитів:
- Вступ до літературознавства – 2
- Основи літературознавчих досліджень – 1
- Антична література – 2
- Основи міфології – 2
- Міфологія і фольклор – 2
- Давньоруська література – 2
- Вступ до спеціальності – 2
- Література Середніх віків та Відродження – 2
- Література доби Просвітництва – 2
- Зарубіжна література 18ст. – 4
- Російська література 19ст. – 3
- Зарубіжна література доби Романтизму – 2
- Зарубіжна література доби Реалізму – 2
- Російська література Срібного століття – 1
- Зарубіжна література рубежу 19-20 віків – 2
- Російська література 20 ст. – 2
- Зарубіжна література 20ст. – 4
- Методика аналізу літературного твору – 3
- Біблія і біблійні мотиви у світовій літературі – 2
- Акт проблеми вивчення світової літератури – 4
- Регіональні літератури – 3
- Спецкурс з зарубіжної літератури – 2
- Спецсемінар з зарубіжної літератури - 2
Тематика курсовых и дипломных работ
- Современное звучание украинской темы в романе М. Булгакова «Белая гвардия».
- Социально-психологическая эволюция главных героев в романе М. Булгакова «Белая гвардия».
- Дискуссия о прототипах Воланда в булгаковедении 90-х годов ХХ века.
- Теоретическое обоснование диалогов культур (М.Бахтин) в романе М.Булгакова «Мастер и Маргарита».
- Эволюция общественно-политических и философских взглядов М. Булгакова в процессе создании «Мастера и Маргариты».
- Жіночі образи в творчості Генрі Джеймса.
- Від абсурду до бунту (Світоглядна еволюція Альбера Камю).
- На перехресті культурних суперечностей (Культурний конфлікт у романі Г. Гессе “Степовий вовк”).
- Історія “втраченого покоління” у творчості Е. Хемінгуея (від сбірки “За нашого часу” до роману “Прощавай, зброє!”).
- “Так казав Заратустра” Ф. Ніцше як літературний твір.
- А. Стріндберг contra Г. Ібсена: два погляди на емансипацію жінок.
- “Бути самим собою” (Самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г. Ібсена).
- Ракурси парадоксалiзму в творчості Оскара Уайлда.
- Коцепція особистості у творчості К. Гамсуна.
- “В лабіринті бібліотеки” (Образ сучасного світу у творчості Х.Л. Борхеса).
- Адаптація до “нестерпної легкості буття” у романах М. Кундери.
- Свiдомiсть людини як поле реалiзацiї її особистостi у романі М. Пруста "У пошуках втраченного часу".
- Еволюція психологічного роману в російський літератури ХІХст.
- Рефлексія як засіб відображення дійсності у творчості М. Лермонтова.
- Зображення життя російського дворянства у романах Тургенєва, Гончарова, Л. Толстого (порівняльний аспект).
- „Діалектика душі” як основний принцип зображення людини у творчості Л. Толстого.
- Філософські аспекти зображення людини в російський літератури ХІХ століття.
- Зображення народного життя в російський літературі ХІХ століття.
- Росія в поезії М. Лермонтова.
- Особливості зображення національного характеру в творчості П. Меріме.
- Діалектика індивідуального характеру (за романом У. Теккерея „Ярмарок марнославства”).
- Особливості стилю творів О. Бальзака.
- Орієнтальні мотиви у творах європейської романтичної літератури.
- Оппозиция «гармония / хаос» в романе А. Белого «Петербург».
- Лейтмотивная структура романа А. Белого «Петербург».
- Стилизация как форма «диалога в культуре» (на материале «Итальянских новелл» Д. Мережковского).
- Проблема дегуманизации мира в прозе А. Ремизова («Часы», «Крестовые сестры»).
- Поэтика сказового повествования в прозе А. Ремизова.
- Европейское Средневековье как объект художественной мифологизации в русском символизме (на материале лирики и драматургии А. Блока).
- Некрасовская традиция в поэзии А. Блока.
- Система символов поэмы А. Блока «Соловьиный сад».
- Синтез духовного и чувственного начал бытия в поэтическом мире Н. Гумилева.
- Концепция поэзии и поэта в творчестве и литературной критике Н. Гумилева.
- Поэма М. Цветаевой «Крысолов» как художественное воплощение ее концепции искусства.
- Проблема маски авторского «я» в лирике начала ХХ в. (на материале поэзии А. Ахматовой, М. Кузмина, Н.Клюева, Черубины де Габриак, А. Белого – по выбору).
- Акмеистическая поэзия «мужественности» как продолжение традиций русской гражданской лирики XIX века.
- Миф о детстве в прозе А. Белого.
- Библейские образы и сюжеты в прозе Л. Андреева.
- Жанр дружеского послания в современной русской поэзии.
- Категория «изгнания» в поэтическом мире И. Бродского.
- Мотив деформирующего влияния времени в поэзии И. Бродского.
- Дантівські ремінісценції в „Мертвих душах” Н.В.Гоголя.
- Дантова строфа в російській поезії.
- Німецька „література про дурнів” та „Історія одного міста” Салтикова-Щедріна.
- „Висока комедія” Мольєра і „Горе з розуму” Грибоєдова.
- Мольєр в рецепції М.Булгакова.
- Морально-етичний ідеал Ч.Діккенса та його втілення в романі „Девід Копперфілд”.
- Поетика художньої деталі у творах О. де Бальзака.
- Образ Парижа в романі В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”.
- Художній хронотоп в поезії Джона Кітса.
- Символіка кольору у творах С.Колріджа.
- Особливості зображення національного характеру у європейській літературі ХІХ ст.
- Принципи створення психологічного характеру у європейській літературі ХІХ ст.
- Діалектика індивідуального характеру у „Ярмарку марнославства” У.Теккерея.
- Традиції народної сміхової культури в циклі „Вечори на хуторі біля Диканьки” М.В.Гоголя.
- Біблійні образи в дожовтневій поезії В.Маяковського.
- Міфологічні мотиви їх трансформація в епосах народів світу (на матеріалі одного з епосів).
- Фольклорні мотиви в романі В.Войновича „Життя та незвичайні пригоди Івана Чонкіна”.
- Міфо-фольклорні мотиви в повісті Распутіна „Прощання з Матьорою”.
- Мистецтво деталі в прозі Ю.Тріфанова.
- Концепція особистості в романі Б.Пастернака „Доктор Живаго”.
- Своєрідність сатири в П.Романова.
- Прихована іронія в романі Ю Олеши „Заздрість”.
- Роль символів та міфологічних образів в повістях В.Распутіна.
- Характер конфлікту в прозі А.Тендрякова.
- Художній світ С.Довлатова.
- Фольклорні мотиви в романі В.Войновича „Життя та незвичайні пригоди Івана Чонкіна”.
- Мотив дощу в поезії А.Тарковського.
- Пейзаж та інтер’єр у створенні образу дворянської садиби у творах І.С.Тургенєва (М.В.Гоголя).
- Мотиви літератури ХІХ ст. в драмах О.М.Островського (А.П.Чехова).
- Портрет у художній системі повістей М.Гоголя (романів М.Ю.Лермонтова, І.С.Тургенєва, І.А.Гончарова).
- Зображувальний ряд в прозі О.С.Пушкіна (М.Ю.Лермонтова, І.С.Тургенєва, І.А.Гончарова).
- Пушкінські традиції у творчості І.О.Гончарова (А.А.Фета, М.Некрасова).
- Жіночі образи в творчості Г.Джеймса.
- Від абсурду до бунту (світоглядна еволюція А.Камю).
- На перехресті культурних суперечностей (культурний конфлікт у романі Г.Гессе „Степовий вовк”).
- Історія „втраченого покоління” у творчості Е.Хемінгуея (від збірки „За нашого часу” до роману „Прощавай, зброє”).
- „Так казав Заратустра” Ф.Ніцше як літературний твір.
- А.Стрінберг та Г.Стрінберг: два погляди на емансипацію жінок.
- „Бути самим собою” (самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г.Ібсена).
- Ракурси парадоксалізму в творчості О.Уайльда.
- Концепція особистості у творчості К.Гамсуна.
- „В лабіринті бібліотеки” (образ сучасного світу у творчості Х.Л.Борхеса).
- Адаптація до „нестерпної легкості буття” у романах М.Кундери.
- Свідомість людини як поле реалізації її особистості у романі М.Пруста „У пошуках втраченого часу”.
- Осмислення теми „злочину та кари” у творах Ф.М.Достоєвського та А.Камю (на матеріалі роману „Злочин та кара” Ф.М.Достоєвського та повісті „Сторонній А.Камю”).
- Постмодерне осмислення феномену маргіналізму в прозі П.Зюскінда.
- Розвиток традицій інтелектуального детектива у прозі Ф.Дюррематта.
- Проблема митця та мистецтва у німецькомовному постмодерному романі (П.Зюскінд, Р.Шнайдер).
- Фаустичні мотиви в модерністському романі 2/3 ХХ ст. („Майстер і Маргарита” М.Булгакова – „Доктор Фауст” Т.Манна).
- Оппозиция «гармония / хаос» в романе А. Белого «Петербург».
- Лейтмотивная структура романа А. Белого «Петербург».
- Стилизация как форма «диалога в культуре» (на материале «Итальянских новелл» Д. Мережковского).
- Проблема дегуманизации мира в прозе А. Ремизова («Часы», «Крестовые сестры»).
- Поэтика сказового повествования в прозе А. Ремизова.
- Европейское Средневековье как объект художественной мифологизации в русском символизме (на материале лирики и драматургии А. Блока).
- Некрасовская традиция в поэзии А. Блока.
- Система символов поэмы А. Блока «Соловьиный сад».
- Синтез духовного и чувственного начал бытия в поэтическом мире Н. Гумилева.
- Концепция поэзии и поэта в творчестве и литературной критике Н. Гумилева.
- Поэма М. Цветаевой «Крысолов» как художественное воплощение ее концепции искусства.
- Проблема маски авторского «я» в лирике начала ХХ в. (на материале поэзии А. Ахматовой, М. Кузмина, Н.Клюева, Черубины де Габриак, А. Белого – по выбору).
- Акмеистическая поэзия «мужественности» как продолжение традиций русской гражданской лирики XIX века.
- Миф о детстве в прозе А. Белого.
- Библейские образы и сюжеты в прозе Л. Андреева.
- Жанр дружеского послания в современной русской поэзии.
- Категория «изгнания» в поэтическом мире И. Бродского.
- Мотив деформирующего влияния времени в поэзии И. Бродского.
- Современное звучание украинской темы в романе М. Булгакова «Белая гвардия».
- Социально-психологическая эволюция главных героев в романе М. Булгакова «Белая гвардия».
- Дискуссия о прототипах Воланда в булгаковедении 90-х годов ХХ века.
- Теоретическое обоснование диалогов культур (М.Бахтин) в романе М.Булгакова «Мастер и Маргарита».
- Эволюция общественно-политических и философских взглядов М. Булгакова в процессе создании «Мастера и Маргариты».
- Жіночі образи в творчості Генрі Джеймса.
- Від абсурду до бунту (Світоглядна еволюція Альбера Камю).
- На перехресті культурних суперечностей (Культурний конфлікт у романі Г. Гессе “Степовий вовк”).
- Історія “втраченого покоління” у творчості Е. Хемінгуея (від збірки “За нашого часу” до роману “Прощавай, зброє!”).
- “Так казав Заратустра” Ф. Ніцше як літературний твір.
- А. Стріндберг contra Г. Ібсена: два погляди на емансипацію жінок.
- “Бути самим собою” (Самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г. Ібсена).
- Ракурси парадоксалізму в творчості Оскара Уайлда.
- Концепція особистості у творчості К. Гамсуна.
- “В лабіринті бібліотеки” (Образ сучасного світу у творчості Х.Л. Борхеса).
- Адаптація до “нестерпної легкості буття” у романах М. Кундери.
- Свiдомiсть людини як поле реалiзацiї її особистості у романі М. Пруста "У пошуках втраченого часу".
- Еволюція психологічного роману в російський літератури ХІХст.
- Рефлексія як засіб відображення дійсності у творчості М. Лермонтова.
- Зображення життя російського дворянства у романах Тургенєва, Гончарова, Л. Толстого (порівняльний аспект).
- „Діалектика душі” як основний принцип зображення людини у творчості Л. Толстого.
- Філософські аспекти зображення людини в російський літератури ХІХ століття.
- Зображення народного життя в російський літературі ХІХ століття.
- Росія в поезії М. Лермонтова.
- Особливості зображення національного характеру в творчості П. Меріме.
- Діалектика індивідуального характеру (за романом У. Теккерея „Ярмарок марнославства”).
- Особливості стилю творів О. Бальзака.
- Орієнтальні мотиви у творах європейської романтичної літератури.
- Осмислення теми „злочину та кари” у творах Ф.М.Достоєвського та А.Камю (на матеріалі роману „Злочин та кара” Ф.М.Достоєвського та повісті „Сторонній А.Камю”).
- Постмодерне осмислення феномену маргіналізму в прозі П.Зюскінда.
- Розвиток традицій інтелектуального детектива у прозі Ф.Дюррематта.
- Проблема митця та мистецтва у німецькомовному постмодерному романі (П.Зюскінд, Р.Шнайдер).
- Фаустичні мотиви в модерністському романі 2/3 ХХ ст. („Майстер і Маргарита” М.Булгакова – „Доктор Фауст” Т.Манна).
- Мистецтво деталі в прозі Ю.Тріфанова.
- Концепція особистості в романі Б.Пастернака „Доктор Живаго”.
- Своєрідність сатири в П.Романова.
- Прихована іронія в романі Ю Олеши „Заздрість”.
- Роль символів та міфологічних образів в повістях В.Распутіна.
- Характер конфлікту в прозі А.Тендрякова.
- Художній світ С.Довлатова.
- Традиції С.Єсеніна в ліриці М.Рубцова.
- Мотив дощу в поезії А.Тарковського.