Освітні ресурси

Навчальні програми. Перелік дисциплін з вказівкою кількості кредитів:

  1. Вступ до літературознавства – 2

  2. Основи літературознавчих досліджень – 1

  3. Антична література – 2

  4. Основи міфології – 2

  5. Міфологія і фольклор – 2

  6. Давньоруська література – 2

  7. Вступ до спеціальності – 2

  8. Література Середніх віків та Відродження – 2

  9. Література доби Просвітництва – 2

  10. Зарубіжна література 18ст. – 4

  11. Російська література 19ст. – 3

  12. Зарубіжна література доби Романтизму – 2

  13. Зарубіжна література доби Реалізму – 2

  14. Російська література Срібного століття – 1

  15. Зарубіжна література рубежу 19-20 віків – 2

  16. Російська література 20 ст. – 2

  17. Зарубіжна література 20ст. – 4

  18. Методика аналізу літературного твору – 3

  19. Біблія і біблійні мотиви у світовій літературі – 2

  20. Акт проблеми вивчення світової літератури – 4

  21. Регіональні літератури – 3

  22. Спецкурс з зарубіжної літератури – 2

  23. Спецсемінар з зарубіжної літератури - 2

Тематика курсовых и дипломных работ

  1. Современное звучание украинской темы  в романе М. Булгакова «Белая гвардия».

  2. Социально-психологическая эволюция главных героев в романе М. Булгакова «Белая гвардия».

  3. Дискуссия о прототипах Воланда в булгаковедении 90-х годов ХХ века.

  4. Теоретическое обоснование диалогов культур (М.Бахтин) в романе М.Булгакова «Мастер и Маргарита».

  5. Эволюция общественно-политических и философских взглядов М. Булгакова в процессе создании «Мастера и Маргариты».

  6. Жіночі образи в творчості Генрі Джеймса.

  7. Від абсурду до бунту (Світоглядна еволюція Альбера Камю).

  8. На перехресті культурних суперечностей (Культурний конфлікт у романі Г. Гессе “Степовий вовк”).

  9. Історія “втраченого покоління” у творчості Е. Хемінгуея (від сбірки “За нашого часу” до роману “Прощавай, зброє!”).

  10. “Так казав Заратустра” Ф. Ніцше як літературний твір.

  11. А. Стріндберг contra Г. Ібсена: два погляди на емансипацію жінок.

  12. “Бути самим собою” (Самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г. Ібсена).

  13. Ракурси парадоксалiзму в творчості Оскара Уайлда.

  14. Коцепція особистості у творчості К. Гамсуна.

  15. “В лабіринті бібліотеки” (Образ сучасного світу у творчості Х.Л. Борхеса).

  16. Адаптація до “нестерпної легкості буття” у романах М. Кундери.

  17. Свiдомiсть людини як поле реалiзацiї її особистостi у романі М. Пруста "У пошуках втраченного часу".

  18.  

  19. Еволюція психологічного роману в російський літератури ХІХст.

  20. Рефлексія як засіб відображення дійсності у творчості М. Лермонтова.

  21. Зображення життя російського дворянства у романах Тургенєва, Гончарова, Л. Толстого (порівняльний аспект).

  22. „Діалектика душі” як основний принцип зображення людини у творчості Л. Толстого.

  23. Філософські аспекти зображення людини в російський літератури ХІХ століття.

  24. Зображення народного життя в російський літературі ХІХ століття.

  25. Росія в поезії М. Лермонтова.

  26. Особливості зображення національного характеру в творчості П. Меріме.

  27. Діалектика індивідуального характеру (за романом У. Теккерея „Ярмарок марнославства”).

  28. Особливості стилю творів О. Бальзака.

  29. Орієнтальні мотиви у творах європейської романтичної літератури.

  30. Оппозиция «гармония / хаос» в романе А. Белого «Петербург».

  31. Лейтмотивная структура романа А. Белого «Петербург».

  32. Стилизация как форма «диалога в культуре» (на материале «Итальянских новелл» Д. Мережковского).

  33. Проблема дегуманизации мира в прозе А. Ремизова («Часы», «Крестовые сестры»).

  34. Поэтика сказового повествования в прозе А. Ремизова.

  35. Европейское Средневековье как объект художественной мифологизации в русском символизме (на материале лирики и драматургии А. Блока).

  36. Некрасовская традиция в поэзии А. Блока.

  37. Система символов поэмы А. Блока «Соловьиный сад».

  38. Синтез духовного и чувственного начал бытия в поэтическом мире Н. Гумилева.

  39. Концепция поэзии и поэта в творчестве и литературной критике Н. Гумилева.

  40. Поэма М. Цветаевой «Крысолов» как художественное воплощение ее концепции искусства.

  41. Проблема маски авторского «я» в лирике начала ХХ в. (на материале поэзии А. Ахматовой, М. Кузмина, Н.Клюева, Черубины де Габриак, А. Белого – по выбору).

  42.  Акмеистическая поэзия «мужественности» как продолжение традиций русской гражданской лирики XIX века.

  43. Миф о детстве в прозе А. Белого.

  44. Библейские образы и сюжеты в прозе Л. Андреева.

  45. Жанр дружеского послания в современной русской поэзии.

  46. Категория «изгнания» в поэтическом мире И. Бродского.

  47. Мотив деформирующего влияния времени в поэзии И. Бродского.

  1.  Дантівські ремінісценції в „Мертвих душах” Н.В.Гоголя.

  2. Дантова строфа в російській поезії.

  3. Німецька „література про дурнів” та „Історія одного міста” Салтикова-Щедріна.

  4. „Висока комедія” Мольєра і „Горе з розуму” Грибоєдова.

  5. Мольєр в рецепції М.Булгакова.

  6. Морально-етичний ідеал Ч.Діккенса та його втілення в романі „Девід Копперфілд”.

  7. Поетика художньої деталі у творах О. де Бальзака.

  8. Образ Парижа в романі В.Гюго „Собор Паризької Богоматері”.

  9. Художній хронотоп в поезії Джона Кітса.

  10. Символіка кольору у творах С.Колріджа.

  11. Особливості зображення національного характеру у європейській літературі ХІХ ст.

  12. Принципи створення психологічного характеру у європейській літературі ХІХ ст.

  13. Діалектика індивідуального характеру у „Ярмарку марнославства” У.Теккерея.

  14. Традиції народної сміхової культури в циклі „Вечори на хуторі біля Диканьки” М.В.Гоголя.

  15. Біблійні образи в дожовтневій поезії В.Маяковського.

  16. Міфологічні мотиви їх трансформація в епосах народів світу (на матеріалі одного з епосів).

  17. Фольклорні мотиви в романі В.Войновича „Життя та незвичайні пригоди Івана Чонкіна”.

  18. Міфо-фольклорні мотиви в повісті Распутіна „Прощання з Матьорою”.

  19. Мистецтво деталі в прозі Ю.Тріфанова.

  20. Концепція особистості в романі Б.Пастернака „Доктор Живаго”.

  21. Своєрідність сатири в П.Романова.

  22. Прихована іронія в романі Ю Олеши „Заздрість”.

  23. Роль символів та міфологічних образів в повістях В.Распутіна.

  24. Характер конфлікту в прозі А.Тендрякова.

  25. Художній світ С.Довлатова.

  26. Фольклорні мотиви в романі В.Войновича „Життя та незвичайні пригоди Івана Чонкіна”.

  27. Мотив дощу в поезії А.Тарковського.

  28. Пейзаж та інтер’єр у створенні образу дворянської садиби у творах І.С.Тургенєва (М.В.Гоголя).

  29. Мотиви літератури ХІХ ст. в драмах О.М.Островського (А.П.Чехова).

  30. Портрет у художній системі повістей М.Гоголя (романів М.Ю.Лермонтова, І.С.Тургенєва, І.А.Гончарова).

  31. Зображувальний ряд в прозі О.С.Пушкіна (М.Ю.Лермонтова, І.С.Тургенєва, І.А.Гончарова).

  32. Пушкінські традиції у творчості І.О.Гончарова (А.А.Фета, М.Некрасова).

  33. Жіночі образи в творчості Г.Джеймса.

  34. Від абсурду до бунту (світоглядна еволюція А.Камю).

  35. На перехресті культурних суперечностей (культурний конфлікт у романі Г.Гессе „Степовий вовк”).

  36. Історія „втраченого покоління” у творчості Е.Хемінгуея (від збірки „За нашого часу” до роману „Прощавай, зброє”).

  37. „Так казав Заратустра” Ф.Ніцше як літературний твір.

  38. А.Стрінберг та Г.Стрінберг: два погляди на емансипацію жінок.

  39. „Бути самим собою” (самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г.Ібсена).

  40. Ракурси парадоксалізму в творчості О.Уайльда.

  41. Концепція особистості у творчості К.Гамсуна.

  42. „В лабіринті бібліотеки” (образ сучасного світу у творчості Х.Л.Борхеса).

  43. Адаптація до „нестерпної легкості буття” у романах М.Кундери.

  44. Свідомість людини як поле реалізації її особистості у романі М.Пруста „У пошуках втраченого часу”.

  45. Осмислення теми „злочину та кари” у творах Ф.М.Достоєвського та А.Камю (на матеріалі роману „Злочин та кара” Ф.М.Достоєвського та повісті „Сторонній А.Камю”).

  46. Постмодерне осмислення феномену маргіналізму в прозі П.Зюскінда.

  47. Розвиток традицій інтелектуального детектива у прозі Ф.Дюррематта.

  48. Проблема митця та мистецтва у німецькомовному постмодерному романі (П.Зюскінд, Р.Шнайдер).

  49. Фаустичні мотиви в модерністському романі 2/3 ХХ ст. („Майстер і Маргарита” М.Булгакова – „Доктор Фауст” Т.Манна).

  50. Оппозиция «гармония / хаос» в романе А. Белого «Петербург».

  51. Лейтмотивная структура романа А. Белого «Петербург».

  52. Стилизация как форма «диалога в культуре» (на материале «Итальянских новелл» Д. Мережковского).

  53. Проблема дегуманизации мира в прозе А. Ремизова («Часы», «Крестовые сестры»).

  54. Поэтика сказового повествования в прозе А. Ремизова.

  55. Европейское Средневековье как объект художественной мифологизации в русском символизме (на материале лирики и драматургии А. Блока).

  56. Некрасовская традиция в поэзии А. Блока.

  57. Система символов поэмы А. Блока «Соловьиный сад».

  58. Синтез духовного и чувственного начал бытия в поэтическом мире Н. Гумилева.

  59. Концепция поэзии и поэта в творчестве и литературной критике Н. Гумилева.

  60. Поэма М. Цветаевой «Крысолов» как художественное воплощение ее концепции искусства.

  61. Проблема маски авторского «я» в лирике начала ХХ в. (на материале поэзии А. Ахматовой, М. Кузмина, Н.Клюева, Черубины де Габриак, А. Белого – по выбору).

  62.  Акмеистическая поэзия «мужественности» как продолжение традиций русской гражданской лирики XIX века.

  63. Миф о детстве в прозе А. Белого.

  64. Библейские образы и сюжеты в прозе Л. Андреева.

  65. Жанр дружеского послания в современной русской поэзии.

  66. Категория «изгнания» в поэтическом мире И. Бродского.

  67. Мотив деформирующего влияния времени в поэзии И. Бродского.

  68. Современное звучание украинской темы  в романе М. Булгакова «Белая гвардия».

  69. Социально-психологическая эволюция главных героев в романе М. Булгакова «Белая гвардия».

  70. Дискуссия о прототипах Воланда в булгаковедении 90-х годов ХХ века.

  71. Теоретическое обоснование диалогов культур (М.Бахтин) в романе М.Булгакова «Мастер и Маргарита».

  72. Эволюция общественно-политических и философских взглядов М. Булгакова в процессе создании «Мастера и Маргариты».

  73. Жіночі образи в творчості Генрі Джеймса.

  74. Від абсурду до бунту (Світоглядна еволюція Альбера Камю).

  75. На перехресті культурних суперечностей (Культурний конфлікт у романі Г. Гессе “Степовий вовк”).

  76. Історія “втраченого покоління” у творчості Е. Хемінгуея (від збірки “За нашого часу” до роману “Прощавай, зброє!”).

  77. “Так казав Заратустра” Ф. Ніцше як літературний твір.

  78. А. Стріндберг contra Г. Ібсена: два погляди на емансипацію жінок.

  79. “Бути самим собою” (Самоусвідомлення особистості як стрижневий мотив творчості Г. Ібсена).

  80. Ракурси парадоксалізму в творчості Оскара Уайлда.

  81. Концепція особистості у творчості К. Гамсуна.

  82. “В лабіринті бібліотеки” (Образ сучасного світу у творчості Х.Л. Борхеса).

  83. Адаптація до “нестерпної легкості буття” у романах М. Кундери.

  84. Свiдомiсть людини як поле реалiзацiї її особистості у романі М. Пруста "У пошуках втраченого часу".

  85. Еволюція психологічного роману в російський літератури ХІХст.

  86. Рефлексія як засіб відображення дійсності у творчості М. Лермонтова.

  87. Зображення життя російського дворянства у романах Тургенєва, Гончарова, Л. Толстого (порівняльний аспект).

  88. „Діалектика душі” як основний принцип зображення людини у творчості Л. Толстого.

  89. Філософські аспекти зображення людини в російський літератури ХІХ століття.

  90. Зображення народного життя в російський літературі ХІХ століття.

  91. Росія в поезії М. Лермонтова.

  92. Особливості зображення національного характеру в творчості П. Меріме.

  93. Діалектика індивідуального характеру (за романом У. Теккерея „Ярмарок марнославства”).

  94. Особливості стилю творів О. Бальзака.

  95. Орієнтальні мотиви у творах європейської романтичної літератури.

  96. Осмислення теми „злочину та кари” у творах Ф.М.Достоєвського та А.Камю (на матеріалі роману „Злочин та кара” Ф.М.Достоєвського та повісті „Сторонній А.Камю”).

  97. Постмодерне осмислення феномену маргіналізму в прозі П.Зюскінда.

  98. Розвиток традицій інтелектуального детектива у прозі Ф.Дюррематта.

  99. Проблема митця та мистецтва у німецькомовному постмодерному романі (П.Зюскінд, Р.Шнайдер).

  100. Фаустичні мотиви в модерністському романі 2/3 ХХ ст. („Майстер і Маргарита” М.Булгакова – „Доктор Фауст” Т.Манна).

  101. Мистецтво деталі в прозі Ю.Тріфанова.

  102. Концепція особистості в романі Б.Пастернака „Доктор Живаго”.

  103. Своєрідність сатири в П.Романова.

  104. Прихована іронія в романі Ю Олеши „Заздрість”.

  105. Роль символів та міфологічних образів в повістях В.Распутіна.

  106. Характер конфлікту в прозі А.Тендрякова.

  107. Художній світ С.Довлатова.

  108. Традиції С.Єсеніна в ліриці М.Рубцова.

  109. Мотив дощу в поезії А.Тарковського.