Наукова діяльність
На кафедрі англійської філології працюють професори, доценти, старші викладачі та асистенти, які проводять навчально-методичну, виховну роботу зі студентами Інституту іноземної філології стаціонарної, заочної форми навчання та магістратури. Викладачі кафедри також забезпечують навчальний процес на факультеті післядипломної освіти.
Співробітники кафедри працюють над дисертаціями, науковими статтями, монографіями, керують науковою роботою студентів та аспірантів. Кафедру очолює професор, кандидат філологічних наук – Романовська Ю.Ю.
Головне завдання колективу кафедри – давати глибокі знання з теорії та практики англійської мови, формувати іншомовну мовну, мовленнєву та соціокультурну компетенції студентів - майбутніх учителів.
На кафедрі ведеться робота над створенням нових навчальних матеріалів, що відповдають вимогам сучасної вищої освіти. У 2005-2006 роках було розроблено навчальні та робочі програми з дисциплін, які викладаються співробітниками кафедри, з урахуванням вимог кредитно-модульної системи навчання (Романовська Ю.Ю., Титаренко О.Ю., Керножицька О.А., Кодалашвілі О.Б., Колодько Т.Н., Третяк Л., Яворська Л.Г., Вайнорене І.П., Кіщенко Н.Д., Ягеніч Л.О. та інші). У 2007 році створено робочу групу для укладання посібника з практики англійської мови.
Усі викладачі кафедри займаються науково-методичною роботою. Тематика науково-дослідницької роботи актуальна і відповідає профілю підготовки спеціалістів з іноземної мови. У своїй роботі викладачі кафедри керуються основними науковими напрямами університету: "Зміст, форми, методи засоби фахової підготовки вчителів" та "Дослідження проблем гуманітарних наук".
У межах теми формування мовної компетенції викладачами кафедри розроблялися та продовжують розроблятися матеріали (методичні розробки, тексти, вправи, таблиці, тести, контрольн роботи, теми для самостійної роботи), що спрямовані на формування вмінь та навичок студентів - філологів з різних аспектів англійської мови: практики, граматики, фонетики, лексикології , теорії та практики перекладу, історії мови (Романовська Ю.Ю., Титаренко О.Ю., Керножицька О.А., Кодалашвілі О.Б., Колодько Т.М., Мансі Є.О., Ніколаєнко В.В., Руднік Т.М, Третяк Л. І. та інші ), підготовлено та видано підручники та посібники з англійсько мови різного рівня складності. Серед останніх розробок слід відзначити "Українсько-англійський словник навчальн -педагогічних понять і термінів: методичний посібник" (2006 рік, Романовська Ю.Ю., Вовк Л. та інші), посібник "Аналіз концепції формування мовленнєвої компетенції в університетах США" (2007 рік, Романовська Ю.Ю., Романовський О.О.), "Фонетика англійської мови" (2005 р к, Мансі .Є.О.).
Наукові дослідження з лінгв стичного аналізу тексту концентрують увагу на проблемах лексико-семантичних особливостей мовних одиниць (Стефанова Н.О, Ізюмцева А.В.), семантики і прагматики синтаксичних одиниць та гендерних особливостей їх уживання (Бригінська О.М.).
У роботі із вдосконалення методики викладання англійської мови приділяється увага проблемам інтенсифікації процесу вивчення різних аспектів англійської мови під час аудиторних занять, самостійної та позааудиторної роботи на різних етапах навчання (Александрова Л.Г., Колодько Т.М.).
Результати досліджень мають певну теоретичну значущість та практичну цінність, використовуються при викладанн курсів лексикології, теоретичноії граматики, теорії та практики перекладу, історії англійської мови, країнознавства, практики англійської мови та інших.
Усі викладачі беруть участь у наукових та методичних семінарах, що проводять спільно з Британською радою, Американським домом, Британським видавництвом "Лонгман", залучаючи до цієї діяльності студент в та аспірантів. Також викладачі кафедри використовують різні форми виховної роботи: лекції, доповіді, бесіди, зустрічі студентів з носіями мов тощо.