Програма вступного випробування з з іноземної мови при вступі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “Бакалавр” (спеціальність Переклад)
Шановні абітурієнти!Вітаємо Вас на сайті Інституту іноземної філології. Програму вступного випробування з з іноземної мови при вступі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “Бакалавр” (спеціальність Переклад) ви можете знайти у цій статті, натиснувши "детальніше". Програма затверджена на засіданні Приймальної комісії НПУ імені М.П. Драгоманова головою Приймальної комісії Андрущенко В.П., рекомендована Вченою радою Інституту іноземної філології головою Вченої ради Гончаровим В.І.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
У державних документах з вищої освіти наголошується на необхідності формування нової генерації педагогічних кадрів, підготовленої до якісного забезпечення освітніх потреб особистості, розвитку її інтелектуального та культурного потенціалу. Розв’язання цієї проблеми у сучасних умовах вимагає від вчителя глибокого усвідомлення особистісно-орієнтованої парадигми освіти, творчого підходу до організації навчально-виховного процесу, комп'ютерної грамотності, володіння іноземними мовами. Значення останнього посилюється тим, що входження України у Європейський освітній простір, приєднання до Болонського процесу, інтеграція нашої країни в світову спільноту підвищує попит на знання іноземної мови як засобу передачі інформації в усній і письмовій формах комунікації. За таких умов нагальною проблемою сучасної практики вищої педагогічної освіти є не лише підвищення ефективності професійної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови, але й якісного рівня вступних іспитів з іноземної мови на філологічні спеціальності, що дозволяє досягти більш високого рівня конкуренції під час вступу і, як наслідок, вищих результатів навчання і вищої конкурентоспроможності випускників навчального закладу.
Програму до вступного тестового випробування з англійської мови укладено з урахуванням вимог до обсягу знань, умінь і навичок, передбачених програмою з англійської мови.
Мета тестового випробування:
• •виявлення знань з граматики і лексики англійської мови;
• з'ясування рівня комунікативної компетенції абітурієнта у монологічній та діалогічній формі спілкування за поданою тему або ситуацією;
• контроль рецептивних знань (читання);
• визначення фонетичної компетенції матеріалу з курсу англійської мови за програмою середньої загальноосвітньої школи;
Зміст матеріалу, винесеного на тестове випробування, відповідає вимогам програми з іноземних мов для середньої школи. Види завдань є типовими і передбачають визначення рівня підготовленості абітурієнтів з англійської мови як у мовленнєвій діяльності, так і знання ними мовної системи. Вимоги до знань, вмінь та навичок з англійської мови для вступників.
Читання. Вступники повинні вміти переглядати текст чи серію текстів з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання. Розуміти зміст тексту; знаходити інформацію відповідно до завдання; виділяти детальну інформацію про осіб, факти події тощо.
Письмо. Ступінь сформованості лексико-граматичних навичок та засвоєння системних знань про мову. Уміння правильно використовувати відповідні граматичні форми (часові форми дієслова, модальні, допоміжні дієслова та дієслова-зв’язки, іменники, прикметники тощо. Уміння передаватиу письмовій формі необхідну інформацію, правильно, з урахуванням соціокультурних відмінностей оформити і написати особистого листа, вітальну листівку, оголошення, нотатки тощо. Уміння правильно і відповідно до ситуації використовувати певні лексичні одиниці (частини мови), включаючи ряд фразеологічних зворотів, розмовних фраз та відповідні граматичні форми.
Усі методичні засади і зміст програми ґрунтуються на програмі курсу з англійської мови для загальноосвітніх навчальних закладів, узгоджені з відповідною галуззю Державного стандарту середньої освіти як головного стратегічного документа і відповідають основним положенням “Загальноєвропейських Рекомендацій з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання”*.* Рівень володіння іноземною мовою на момент закінчення шкільного курсу в загальноосвітньому навчальному закладі відповідає рівню В2+
ЗМІСТ ТЕСТОВОГО ВИПРОБУВАННЯ
1. переглядати текст чи серію текстів з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання.
2. розуміти зміст тексту; знаходити інформацію відповідно до завдання; виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо.
3. розуміти зміст тексту; знаходити інформацію відповідно до завдання; виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо.
4. розуміти зміст прочитаного, знаходити основну інформацію у текстах різнопланового характеру.
5. уміння правильно використовувати граматичні форми (часові форми дієслова, модальні, допоміжні дієслова, іменники, прикметники тощо.
ЗРАЗОК ЕКЗАМЕНАЦІЙНОГО ЗАВДАННЯ
1. Read the texts below. Match choices (A-H). There are two choices you do not need to use. Mark your answers on the separate answer sheet.
2. Read the text below. For choose T if the statement is true according to the text, or F if it is false. Mark your answers on the separate answer sheet. An example (0) has been done for you.
3. Read the text below. For questions choose the correct answer (A, B, C or D). Mark your answers on the separate answer sheet.
4. Writing.Read the text below. Complete the story with the correct forms of the words in brackets. Write your answers on the separate answer sheet. An example (0) has been done for you.
5. Writing 2. write an informal letter of at least 100 words.
Вступник повинен вміти вживати:
Морфологія
Артикль. Загальне поняття про вживання артикля. Вживання неозначеного (а, аn) і означеного (the) артиклів. Вживання означеного артикля перед іменником, який має при собі означення, виражене прикметником у найвищому ступені або порядковим числівником. Вживання означеного артикля перед іменниками, що означають поняття, єдині в своєму роді (the sky, the sun), перед назвами річок, морів, океанів, гір. Відсутність артикля: перед іменами і прізвищами людей та назвами міст, перед словами, що означають речовину (milk, tea), перед словами у множині, якщо в однині стоїть неозначений артикль. Вживання означеного артикля з назвами країн, місцевостей, перед прізвищами, при утворенні іменників від прикметників. Іменник. Утворення множини. Форма присвійного відмінка. Присвійний відмінок іменників, що означають живі істоти (в однині та множині). Вживання присвійного відмінку у прийменникових зворотах, що означають обставину місця. Сполучення іменників з прийменниками, що виражають деякі значення відмінків української мови.
Прикметник. Місце прикметника між артиклем та іменником. Утворення ступенів порівняння прикметників (загальні правила і окремі випадки). Ступені порівняння багатоскладових прикметників.
Числівник. Кількісні і порядкові числівники.
Займенник. Особові, присвійні, неозначені, питальні, відносні та вказівні
займенники. Вживання зворотних, неозначених і присвійних займенників в
абсолютній формі.
Дієслово. Особові форми дієслова. Вживання дієслів have, bе як самостійних і допоміжних дієслів. Вживання дієслова bе як дієслова-зв'язки. Вживання дієслів bе та have у модальному значення. Допоміжне дієслово will. Зворот there is (there аrе). Спосіб (дійсний, умовний, наказовий). Наказовий спосіб. Стверджувальна форма наказового способу. Стверджувальна та заперечна форми наказового способу. Вживання дієслова lеt (lеt’s). Умовний спосіб. Емфатичні конструкції. Модальні дієслова сап, сould, тау, тight, тиst, ought, need, have to, should, ought to, to be to. Дієслова стандартні, Раst Іndefinitе і Раst Рагticiplе, якi утворюються за допомогою суфікса -еd, та нестандартного типу. Система дієслівних часів по групах Іndefinite, Сontinuous, і Реrfect в Active Voісе. Складнопідрядні речення із сполучниками. Пряма та непряма мови. Правило узгодження часів. Утворення Раssive Vоісе. Вживання дієслів у Ргеsent, Раst, Future Indefinite Теnses Раssive Vоісе; Ргеsent і Раst Соntinuous Tenses Passive Vоісе; Рresent і Раst Реrfect Tenses Раssive Vоісе. Безособові форми дієслова: Іndefinitе, Рresent і Раst Раrticiple, Gerund (прості форми), їх функції у реченнях. Конструкції з безособовими формами дієслова: Соmрlех Object, Соmрlех Subject, герундіальні та дієприкметникові звороти, абсолютні дієприкметникові конструкції.
Прислівник. Найбільш уживані прислівники. Вищий та найвищий ступені. Ступені порівняння прислівників.
Прийменник. Вживання прийменників. Найбільш уживані прийменники.
Сполучник. Найбільш уживані сурядні й підрядні сполучники.
Словотворення: Основні форми словотворення іменників, прикметників,
дієслів та прислівників. Конверсія. Найважливіші суфікси і префікси.
СИНТАКСИС
Просте речення. Непоширене і поширене речення. Головні члени речення.
Способи вираження підмета. Вид присудка (дієслівний, простий, складений,
іменний). Другорядні члени речення. Порядок слів у стверджувальному, питальному і заперечному реченнях. Складносурядне та складнопідрядне речення. Найбільш уживані види підрядних речень.
Часи дієслова. Теперішній простий час (The Present Simple). Дієслово “to be”.
Загальне запитання. Спеціальне запитання. Альтернативне запитання. Розділове запитання
Модальні дієслова (The Modal Verbs). Переклад модальних дієслів.
Прислівник. Ступені порівняння прислівників. Ступені порівняння прислівників не за загальним правилом.
Займенник (The Pronoun). Власні займенники. Присвійні займенники. Зворотні і підсилювальні займенники. Вказівні займенники. Взаємні займенники. Питальні займенники. Неозначені займенники. Заперечні займенники.
Артикль (The Article). Використання неозначеного артикля. Використання
означеного артикля. Відсутність артикля.
Прикметник (The Adjective). Ступені порівняння якісних прикметників. Утворення ступенів порівняння прикметників не за загальним правилом. Порівняльні конструкції.
Числівник (The Numerals) Порядкові та кількісні числівники
Часи групи Continuous. Теперішній тривалий час (The Present Continuous Tense)
Часи групи Perfect Теперішній перфектний час (The Present Perfect Tense)
Часи групи Simple Минулий простий час (The Past Simple Tense).
Часи групи Continuous. Минулий тривалий час (The Past Continuous Tense).
Часи групи Perfect. Минулий доконаний час (The Past Perfect Tense).
Часи групи Perfect Continuous. Теперішній перфектно-тривалий час (The Present Perfect Continuous).
Часи групи Perfect Continuous. Минулий перфектно-тривалий час (The Past Perfect Continuous Tense).
Часи групи Perfect Continuous. Майбутній перфектно-тривалий час (The Future Perfect Continuous Tense).
Часи групи Future in the Past. Простий майбутній час в минулому (The Future in the Past Tense).
Часи групи Perfect Continuous. Майбутній тривалий час «в минулому» (The
Future Perfect-in the Past Continuous).
Часи групи Perfect. Майбутній перфектний час «в минулому» (The Future Perfect-in the Past).
Часи групи Perfect Continuous. Майбутній перфектно-тривалий час «в минулому»(The Future Perfect Continuous Tense).
Стан. Пасивний та активний стан. Прості часи в пасивному стані. Простий майбутній час «в минулому». Тривалі часи в пасивному стані. Перфектні часи в пасивному стані.
Спосіб. Дійсний спосіб. Наказовий спосіб. Умовний спосіб. Прості речення. Складнопідрядні речення – в підрядних умовних реченнях. Підрядні умовні з дієсловом wish. Після дієслів, які виражають наказ, пораду, пропозицію, припущення.
Безособові форми дієслова. Інфінітив. Форми інфінітива. Використання інфінітиву без частки to.
Прийменник. Прийменник місця. Прийменники напрямку та руху. Прийменник часу.
Сполучник. Підрядникові сполучники. Функції підрядних сполучників.
Синтаксис. Порядок слів у простих реченнях. Розповідні речення. Питальні речення. Спонукальні речення. Окличні речення. Часи групи Simple. Майбутній простий час (The Future Simple Tense).
Складне доповнення . The Complex Object
Герундій. (The Gerund). Participle I. Participle II.
Читання
Розуміти:
- головний зміст текстів різного жанру і стилю (особистий лист, газетні/журнальні публікації, публіцистичні та інші статті), виділяти головну думку або ідею автора чи порушену ним проблему, диференціювати основну і другорядну інформацію, усвідомлювати взаємозв'язок подій і фактів, логіку розповіді, прогнозувати подальший розвиток подій, узагальнювати отриману інформацію, робити власні висновки та оцінки з урахуванням комунікативного завдання (обсяг - 2 500 друкованих знаків);
- зміст не дуже складних автентичних текстів різного типу, осмислювати причинно-наслідкові взаємозв'язки фактів та подій, зіставляти факти, узагальнювати і критично оцінювати інформацію, тлумачити її крізь призму головної ідеї автора, критично оцінювати вірогідність і переконливість отриманої інформації в контексті конкретного комунікативного завдання.
Уміти:
- проглянути текст чи серію текстів з метою пошуку потрібної інформації та оцінки її значення;
- використовувати лінгвістичну і контекстуальну здогадку, структуру сюжету, коментарі, зноски та інший довідковий апарат з метою кращого усвідомлення суті прочитаного.Тексти можуть містити до 6 % невідомих слів, про значення яких можна здогадатися з контексту, а також 3 % невідомих слів, які не перешкоджають розумінню тексту в цілому.
Письмо
Уміти:
- писати листа другові (без використання зразка), викладаючи різні факти, події чи враження та висловлюючи свої погляди;
- заповнювати формуляр чи анкету з основними відомостями про себе;
- скласти і записати план тексту, робити короткі записи щодо прочитаного чи прослуханого;
- написати диктант.
ЛЕКСИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:
Для продуктивно-рецептивного (двостороннього) володіння мовою потрібно 3700 лексичних одиниць, для розуміння тексту при читанні зі словником – не менше як 3000 лексичних одиниць. Слова, утворені від відомих коренів за допомогою афіксів, суфіксів, іменників -er, -ind, -ment, -tion, -ness; прикметників -less, -ful, -able, -al; числівників -teen, -ty, th; прислівників –ly; префіксів дієслів re-; прикметників un-, dis-.
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Англійська мова: Навчально-методичний посібник для студентів філологічного та педагогічного факультетів університету, абітурієнтів, слухачів підготовчих курсів і педагогічних класів / Уклад. Є.В.Євець. - К.: КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2004. - 42 с.
2. Английский язык (в помощь школьнику и абитуриенту), Сборник экзаменационных тем / Сост. Ярцева А.В. - К.: Освіта, 2000. - 73 с.
3. Англійська мова: Тренувальні тести для абітурієнтів / Уклали: І.Г.Анікеєнко, Н. Ф. Гладуш, І. І. Сєряковата ін. - К.: Либідь, 1996. - 80 с.
4. Афанасьева О.В., Саакян А.С. "Какой" или "который"?: Тесты по англиискому языку с ключами. - М.: Просвещение, 1999. - 144 с.
5. Бонк Н.А. и др. Учебник английского языка. В 2 ч. / Н.А.Бонк, Г.А.Котий, Н.А.Лукьянова. - М.: Высшая школа, 1991. - 639 с.
6. Верба Л.Г., Верба Г.В. Граматика сучасної англійської мови. Довідник. - Київ, "Логос", 1997 р. - 352 с.
7. Зеленський П.Г. Англійська мова. Вступникам до вузів. - Київ: Вища школа, 1980. - 272 с.
8. Керножицкая О.А. Английский язык. Задания по грамматике (временные и неличные формы глагола в схемах, таблицах и упражнениях): Для абитуриентов, слушателей курсов, студентов филологических факультетов. - Киев: Тандем, 1997. - 256 с.
9. Клементьева Т.Б. Повторяем Времена английского глагола: Учеб. пособие. К.: Лыбидь, 1994. - 207 с.
10. Николаенко Т.Г. Тесты по грамматике английского языка. - М.: Рольф, 1997. -160 с.
11. Паніна О.А. 435 тем з англійської мови (для школярів, абітурієнтів, студентів і викладачів). - Донецьк: ТОВ ВКФ "БАО", 2004. - 576 с.
12. Погожих Г.М., Фищенко Е.П., Ярцева Г.В. 650 тем и разговорных ситуаций по англиискому языку с переводом. Информация о всех регионах и городах Украины. 5-11 классы. - Ч. 1 - Харьков: Веста: Издательство «Ранок», 2002. - 560 с.
13. Каверіна В., Бойко В., Жидких Н. 100 тем з англійської усної мови. Видавництво БАО, Донецьк, 1998, - 202 с.
14. Практическая грамматика английского языка / Е.К.Старшинова, М.А.Васильєва и др.; под ред. проф. Т.П. Розендорн. -К.: Пресса Украины, 1994. - 238 с.
15. Тести з англійської мови (підсумкові, випускні, вступні) / Під заг. ред. професора С. Ю. Ніколаєвої. - Київ: Ленвіт, 1995. - 142 с.
16. Тучина Н.В., Меркулова Т.К., Кузьмина В.С. Speak English with pleasure / За ред. Луїзи Грін (Велика Британія), Кіри О. Янсон (США). Вид. 2-ге, виправлене. - X.: Торсінг, 2002. -288 с.
17. Hainer S., Steward B. New first Certificate Masterclass: Student’s book. Oxford: Oxford University Press, 1996.
18. Hainer S., Steward B. New first Certificate Masterclass: Workbook. Oxford: Oxford University Press, 1996.
19. Hornby A.S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Ed. Sally Wehmeier. Oxford: Oxford University Press, 2000.
20. Cambridge Learner’s Dictionary. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
21. Side, Richard and Wellman, Guy. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Fully updated for the revised CPE. Harlow: Pearson Education Limited, 2005.
22. Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2001.
23. Vince, Michael. Advanced Language Usage. MACMILLAN: Macmillan Publishers Limited, 2003.
24. Delahunty G.P., Garvey J.J. Language, Grammar and Communication: a course for teachers of English. New York: McGraw-Hill, Inc., 1994.
25. Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Exam Practice Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2002.
26. Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2002.
27. House R., Gude K., Duckworth M. Proficiency Masterclass: Teacher’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2002.
28. Longman Languaguage Activator. 7th ed. Harlow: Longman Group UK Ltd., 1997.
29. McCarthy M., O’Dell F. English vocabulary in Use. Upper-Intermediate and Advanced. – Cambridge: Cambridge University Press, 1997.
30. McCarthy M., O’Dell F. English vocabulary in Use. Advanced. – Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
31. McDougal, Littell. English Vocabulary Development. Red Level. Grade 7. – Evanston, Illinois: McDougal, Littell and Company, 1991. – 72 p.
32. McDougal, Littell. English Vocabulary Development. Green Level. Grade 8. – Evanston, Illinois: McDougal, Littell and Company, 1991. – 72 p.
33. O’Dell, Felicity. English Panorama One. Cambridge University Press, 1997.
34. Roget, Peter Mark. The Greenwich Rogets Thesaurus. Eds. John Lewis Roget and Samual Romilly Roget. London: Greenwich Editions, 1994.