У
Д
У
Факультет іноземної філології
Четверта зустріч кіноклубу "Війна у кадрі"
03 червня відбулася чергова зустріч у кінолекторії кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі». Було обговорено фільм Ернста Любича «Бути чи не бути» (1942 р.), який виявив свою вражаючу актуальність та викликав жваву дискусію щодо гумору під час війни. Було окреслено й театральні та літературні джерела фільму, простежено зв’язки його естетики з традиціями театру Макса Рейнхардта, школу якого пройшов Любич. Поговорили й про ранню творчість режисера, передивились кілька показових фрагментів з його комедій «Лялька» та «Ромео і Джульєтта в снігу», з яких можна було усвідомити, як складався і задум «Бути чи не бути», і той особливий комедійний стиль, який в історії кіно отримав назву «дотик Любича».
Наступна зустріч відбудеться 10 червня о 19.00 і буде присвячена легендарній стрічці Роберто Росселіні «Рим – відкрите місто». Запрошуємо всіх, хто зацікавився, приєднуватися за посиланням:https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema
Тиждень польської мови і культури
23–27 травня 2022 р. на факультеті іноземної філології пройшов Тиждень польської мови і культури, організований кафедрою слов’янських мов для студентів, які вивчають польську мову як другу іноземну. Студенти взяли активну участь у цікавих заняттях і конкурсах, а також інших нестандартних формах роботи, які відбулися в онлайн-форматі.
Студенти 31ап підготували яскраву презентацію «Nasza Polska» зі своїми фотовраженнями з перебування на включеному навчанні у Кракові в 1 семестрі поточного навчального року.
Засідання секції «Історія та поетика світової літератури»
24 травня об 11.00 відбулося засідання секції «Історія та поетика світової літератури» конференції «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету. Підсумки науково-дослідної діяльності НПУ імені М. П. Драгоманова за 2021 рік», яке провела кафедра світової літератури та теорії літератури. У доповідях, що прозвучали, було висвітлено актуальні ракурси літературознавчого аналізу текстів світової художньої літератури, зокрема, інтермедіальні та інтертекстуальні (доповіді О. О. Корнієнко та Д. Ю. Кондакової), етико-аксіологічні (доповіді О. С. Анненкової, К. І. Нікітської, О. А. Юдіна), онтологічні (доповіді О. М. Боровської, Т. А. Пахарєвої, Г. М. Шуберт), імагологічні (доповідь О. В. Юферевої), а також обговорено новітні методологічні проблеми викладання світової літератури в сучасних кризових умовах (доповідь О. М. Костюк). Матеріал доповідей охопив тексти світової літератури від Шекспіру до сучасності.
"Великий диктатор" Чарлі Чапліна у кіноклубі "Війна у кадрі"
27 травня відбулася чергова зустріч у кіноклубі кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі». Було обговорено легендарну стрічку Ч. Чапліна «Великий диктатор» (1940 р.) та в цілому тему війни у творчості видатного майстра комедії, його зусилля перемагати жах сміхом. Було виявлено, як у фільмі Чапліна «На плече!» (1918 р.), який є першим антивоєнним фільмом у світовому кінематографі, закладено зерно майбутнього «Великого диктатора». Було продемонстровано й кіноматеріали з архіву Чапліна, які не увійшли до його фільмів і в яких вже було винайдено кілька блискучих гегів та ситуацій, що потім увійшли до «Великого диктатора». Проаналізували також образ «негероїчного героя» фільму не тільки як фінальне втілення головної маски всієї комедійної творчості Чапліна – маски «маленького волоцюжки», а й як втілення архетипів простака і трікстера. Не оминули й тему «близнюковості» героя-гуманіста і диктатора у стрічці, виявивши як її загальнокультурні, так і чаплінські біографічні аспекти.
Наступного разу продовжимо розмову про комедії під час війни і про війну – будемо обговорювати фільм Ернста Любича «Бути чи не бути?». Зустріч відбудеться 3 червня о 19.00 в онлайн-форматі за посиланням:https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema
День слов’янської писемности і культури
24 травня 2022 р., у день вшанування пам’яті святих рівноапостольних Кирила та Мефодія, слов’янських просвітителів і проповідників християнства, кафедра слов’янських мов НПУ імені М.П. Драгоманова разом із кафедрою української і слов’янської філології та журналістики Херсонського державного університету, тимчасово переміщеного до Івано-Франківська, провела для студентів-філологів цих навчальних закладів онлайн-лекцію, присвячену Дню слов’янської писемності і культури.
До уваги учасників було представлено цікаві доповіді:
- «Найдавніші датовані давньоруські грамоти» (доповідач – к.філол.н., доцент кафедри української і слов’янської філології та журналістики ХДУ Гайдаєнко Ірина Василівна);
- «Відповідність сучасного правопису фонетичній та морфемній системам української мови» (доповідач – к.філол.н., доцент кафедри слов’янських мов НПУ імені М.П. Драгоманова Воловенко Ірина Володимирівна).
На онлайн-лекції були присутні понад 90 учасників, які уважно слухали та жваво обговорювали актуальні питання української писемності. Наприкінці заходу від імені всіх студентів виступила магістрантка факультету іноземної філології НПУ імені М.П. Драгоманова Котух Софія.
Запрошення на онлайн-лекцію «Слов’янська писемність: традиції і сьогодення»
Шановні студенти!
Кафедра слов’янських мов запрошує вас 24 травня об 11.00 на онлайн-лекцію «Слов’янська писемність: традиції і сьогодення», присвячену Дню слов’янської писемності і культури.
Доповідачі:
Гайдаєнко Ірина Василівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української і слов’янської філології та журналістики Херсонського державного університету;
Воловенко Ірина Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри слов’янських мов Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
Покликання на зустріч:https://meet.google.com/rfy-gpwu-jnq
Третя зустріч кіноклубу "Війна у кадрі"
20 травня відбулася третя зустріч в онлайн-кіноклубі кафедри світової літератури та теорії літератури «Війна у кадрі». На ній обговорили фільм Жана Ренуара «Велика ілюзія», з’ясувавши, як ракурс, з котрого Ренуар дивиться на війну, зумовлено його художньою філософією «природної рівноваги» та єдності світу, успадкованої від батька режисера – видатного художника-імпресіоніста Огюста Ренуара. Думка про війну як порушення такої єдності та рівноваги реалізована й у стосунках героїв, і на мовному рівні картини (її герої користуються чотирма мовами, постійно і відчуваючи мовний бар’єр, і долаючи його) , і в особливій ролі музики у стрічці. Було простежено і прокоментовано важливі лейтмотиви фільму – лейтмотиви «війни-театру (гри)» і «війни джентльменів». Не оминули увагою й зв’язок фільму через його назву із публіцистичною творчістю лауреата Нобелівської премії миру за 1933 рік Нормана Енджела, книги якого «Велика ілюзія» (1910) і «Мир з диктаторами?» (1936) є винятковими зразками антивоєнної думки.
Наступного разу, 27 травня о 19.00, будемо представляти шедевр Чарлі Чапліна «Великий диктатор». Вхід за посиланням:https://meet.google.com/cee-vdhs-fvo
Інформаційний телеграм-канал:https://t.me/wartimecinema